Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Wednesday, December 28, 2011

United ancam City ?


Lama juga SJ tidak update tentang team faveret SJ, The Red Devils ini. Lupakan sejarah kedukaan semasa tewas 1-6 ketika menentang Man City di Old Trafford. Kesedihan sudah tentu berbekas buat Man United's fan namun agak terubat dengan perkembangan terbaru ini apatahlagi pasukan ini di jangka mampu merampas kedudukan Man City sehari sebelum Tahun Baru 2012 sekiranya berjaya menewaskan Blackburn Ahad ini.

Namun rekod kemenangan dua kali berturut2 dengan menewaskan lawan, 5-0 dengan Fulham dan terbaru 5-0 dengan Wigan pula. Kembalinya Berbatov yang selalu duduk di kerusi simpanan, seiring dengan jaringan hatrick terus mmberi semngat sepasukan untuk mencabar kedudukan dalam saingan Liga Perdana England musim ini.

Pastinya, Man City selaku pendahulu liga semakin terancam selepas pasukan itu hnya mmpu seri dengan West Brom baru2 ini.

Sedikit petikan dari Kosmo :
Alex Ferguson yakin Manchester United memiliki peluang yang sangat cerah untuk mempertahankan gelaran juara Liga Perdana England musim ini. Bagaimanapun, Ferguson berkata, impian itu bakal menjadi kenyataan sekiranya United berjaya menamatkan saingan pada tahun ini di kedudukan teratas dalam carta liga bersama-sama pencabar terdekat, Manchester City. United bakal melayan kunjungan Blackburn Rovers di Old Trafford bagi menghadapi perlawanan terakhir tahun ini.

Ketika ini, United berkongsi 45 mata dengan City selepas membelasah Wigan Athletic 5-0 di gelanggang sendiri awal pagi semalam. Kemenangan itu dianggap sebagai petanda kebangkitan semula United yang sebelum ini ketinggalan lima mata dan 17 gol di belakang City. Kini, selepas mencatat lima kemenangan berturut2, United dan City hanya dipisahkan dengan perbezaan lima gol selepas mengharungi 18 perlawanan musim ini.

"Seperti mana yang pernah saya katakan, ia adalah satu musim yang panjang," kata Ferguson. "Sekiranya kami dapat menduduki tangga teratas pada tahun baru ini atau berkongsi kedudukan dengan City, saya pasti berasa gembira. Beberapa minggu lalu, saya memberitahu bahawa banyak pasukan akan melalui detik yang mengecewakan apabila berdepan kami dan kini, kami sudah kembali di prestasi sebenar. Para pemain kami mampu memberi ancaman di semua posisi. Rekod bersih (tanpa bolos) adalah sesuatu yang baik buat kami dan konsistensi pasukan juga sangat baik. Tetapi masalah kecederaan memberi sedikit kesukaran buat kami selepas Phil Jones, Chris Smalling, Rio Ferdinand dan Jonny Evans tidak dapat bermain."

Kecederaan tersebut bakal memberi ujian yang sukar kepada United dan Ferguson mengakui, kecederaan betis yang dialami bakal menyaksikan Evans berehat selama dua minggu. - AFP

sumber : kosmo online

p/s : teringat satu gurauan seorang sahabat. Jika Liga Perdana Inggeris adalah kelas di sekolah. Maka : "MANCHESTER UNITED = adalah kelas sekumpulan murid2 yang berjaya dan dicemburui ramai lebih2 lagi Liverpool. Brilliant Students !!"




Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sahabat2 Setia

izryn's blog Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blogger Template is Designed by Lasantha.