Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Saturday, October 9, 2010

Rumah Terbuka dan Buka Rumah


Baru terasa sejak akhir2 ini seperti kurang memberi penumpuan terhadap blog. Pelbagai tuntutan yang perlu di kejar. Maka hari ini ada sedikit perkongsian buat sahabat2 yang setia mengunjungi blog izryn ini. Itu belum kira kerinduanku terhadap sahabat2 blogger yang lain. Dah stat pasang niat nih....nak luangkan masa satu hari buat blogwalking...sabar yer sahabat2 semua. Aku bakal berkunjung.

Rasanya baru sahaja melewati Ramadhan....ada je peluang berbuka2 puasa di tempat2 yang menyediakan buffet yg enak2...lebih istimewa kalau ada artis2 jemputan. Itu kire bonus lah kan? Atas tu semasa majlis berbuka puasa di Singgahsana Hotel. Rabbani memang dah ikat kontrak bersama hotel itu sekian tahun. Oh ya ! Singgahsana hotel ni menerima pengikhtirafan halal yer !!

Itu belum lagi bab2 bila singgah di bazaar ramadhan yang menyediakn pelbagai hidangan. Dan kita hanya perlu sedia kan wang utk memenuhi selera. Kadang2 keinginan melebih dari keperluan. Bahaya tuh !!

Masa begitu pantas berlalu. Syawal pun dah berakhir. Setiap detik terisi dengan perkara2 yang perlu di penuhi. Memenuhi acara rumah terbuka juga antara yang perlu aku turut serta. Belum lagi rumah terbuka di hotel2. Macam2 program yang adakalanya terpaksa ku undur diri kerana bertindan dgn tggjawab. Kasihan..macam tak cukup rehat..tak cukup tidur pun ada..tapi terlebih makan pulak !! Hingga ada seorang sahabat yang perasan tentang muka aku yang keletihan dan mata nmpak sembab kerana kurang tidur. Memang agak kesibukan akhir2 ini. Hurm....lihat lah kerja2 pejabat yang terbengkalai....macam sotong aku siapkan mana yang priority. Open house..open house jugak....!! itu belum lagi deadline utk hantar assignment. Tenang ! tenang ! lakukan dengan penuh hati2...

Apepun sempat juga aku mengunjungi rumah terbuka anjuran syarikat tempat aku bekerja di La Meredien, KL Central KL dan Saloma Bistro di Matic. Yang itu memang di tunggu2.


Rasa terharu dan berbngga bila ada ahli keluarga dan sahabat2 yang sudi datang ke teratak burukku. Maklumlah...walaupun dah masuk bulan zulkaedah...namun sebenarnya, istilah berkunjung lebih tepat lagi, apatahlagi dapat bertemu muka dengan sahabat2 lama yang bertahun2 tak berjumpa. Lain angka..lain kuantiti...dan memang bnyak bezanya. Ada juga yang still maintain macam dulu. Tu yang sibuk nk korek rahsia...nak tumpang kongsi sekali? Apapun tahun ini memang sungguh bermakna sekali. Maka kesyukuran di panjatkan terhadap Ilahi, kiranya itu adalah satu kurniaan yang terindah dalam diari.

Tapi sedikit hampa dan kecewa kerana tak sempat nk bergambar dengan semua sahabat2 utk diabadikan dalam memori. Ikutkan hati semuanya nak aku snap !! alahai !! mgkn tahun depan dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur dapat bersua kembali dgn sahabat2. Hajat di hati nak juga pasang khemah dan buat catering besar2an buat sahabat2 semua. Insyaallah....setiap yang baik itu selalunya Allah makbulkan. Mudah2an.

p/s : terimakasih anne...aku memang suka kek coklat tuh !! sure aku order nnt....

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sahabat2 Setia

izryn's blog Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blogger Template is Designed by Lasantha.