Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Monday, September 20, 2010

Memenuhi Impian Si Kecil


Amirul terkedu malu bila Zizan memeluknya untuk satu pose

Seperti di dalam mimpi fantasi, Amirul terkedu, terdiam kaku tnpa sepatah kata. Seperti terpukau, dia seolah2 tidak percaya wajah artis idola yang kerap menghiasi kaca tv ini, kini berada di hadapan matanya. Itulah Zizan, idolanya yang sering membuat Amirul ketawa dan gembira apabila melihat aksi/telatah lakonannya di tv. Zizan tersenyum lantas berkata `heheh...malu' dan wajah Amirul tetap seperti dalam kejutan. Mungkin masih tidak menyangka mama dan ayahnya telahpun memenuhi impiannya di pagi syawal kali ini.

Entri yang agak menarik untuk kukongsi bersama. Kelihatan sedikit bermakna Syawal pada kali ini apabila dapat memenuhi impian si kecil. Amirul begitu bersungguh2 ingin bertemu dengan rajalawak astro yang begitu diminatinya, apatahlagi setelah mengetahui rajalawak itu anak kelahiran Terengganu. Rumah kediamannya juga tidaklah terlalu jauh dari rumah mertuaku maka tidak sukar untuk membuat singgahan pertama dari seorang peminat setia.

Hasil bantuan clue anak sulongku yang mempunyai rakan sekelas yang tinggal berhampiran rumah rajalawak itu, maka mudahlah utk mengesan di mana kediamannya. Impian bermula dari mulut si kecil sejak Syawal 2009, lebih2 lagi bila Amirul tahu Zizan tinggal di daerah itu. Impiannya semakin kerap lahir dari bibirnya di sepanjang Ramadhan 2010. Paling kuat gesaannya pada penghujung Ramadhan dan pertama Syawal. Nama Zizan menjadi sebutan. "Bila kita nak pergi rumah Zizan nih" katanya berkali2 memberi ingatan. Maka sampai jua kami di sini.

Salam di beri bersambut mesra. Maka disampaikan niat di hati ingin bertemu rajalawak popular tersebut.
Itulah dia ibu Zizan Rajalawak Astro. Ringkasnya, aku agak rasa bersalah juga kerana seolah2 datang terjah macam tu jer. Seperti mencuri masa privasinya bersama keluarga. Tapi dek kerana nak memenuhi impian si Amirul, maka disampaikan niat untuk bertemu dengan Zizan dan bergambar dengannya. Ibunya memang ramah dan ayahnya melayan kami dengan cukup baik sekali.

pose kami sekeluarga bersama Zizan

Sebelum meninggalkan rumah Zizan, mereka sekeluarga sempat berpesan berkali2 supaya hadir di rumah terbuka Zizan pada keesokan harinya. Mungkin sudah rezeki kami, walaupun sampai lewat petang namun kehadiran kali kedua tetap bersambut mesra dengan layanan yang cukup baik dari Zizan sekeluarga terutama ibunya yang begitu ramah sekali. Suasana ketika itu memang happening. Begitu ramai yang mengambil kesempatan utk bergambar dengan Zizan.

Apapun, terimakasih buat Zizan sekeluarga yang sudi melayan kami walaupun mgkn kami datang tidak tepat pada masanya ketika kunjungan yang pertama.

Rumah Terbuka di rumah Zizan (Ayah Zizan yang berbaju belang kat belakang tu)

Pose bersama Ibu Zizan (baju pink) dan ibu saudaranya

Sempat berposing sebelum meninggalkan kediaman Zizan

p/s : Insyaallah..tahung depang bulehlah kami singgoh lagik....ye Zizan !!

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sahabat2 Setia

izryn's blog Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blogger Template is Designed by Lasantha.