Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Monday, August 2, 2010

Apabila Selangor Juara lagi


Kali yang ke-48 ? Tidak di sangkal lagi kehebatan negeri Merah Kuning ini yang menjuarai juara liga super untuk musim 2010, pada perlawanan yang ke-25 kelmarin.

Kejayaan menewaskan Terengganu 2-0, mengekalkan lagi Selangor di tangga teratas liga. Gol pertama hasil rembatan Amirul Hadi , pemuda berjersi no.20 pada minit yang ke-66, menjadi jurang antara Selangor dengan Kelantan selaku tempat yang kedua.

Perlawanan menyaksikan aksi seimbang pada separuh masa pertama dengan Selangor dan Terengganu berjaya melancarkan serangan-serangan berbahaya ke arah kubu lawan. Namun kedua-dua pasukan gagal memecah kebuntuan dan menuju ke bilik persalinan dengan kedudukan terikat 0-0.

Selangor yang terpaksa mengeluarkan Khairul Anuar Baharom pada awal separuh masa pertama memulakan babak kedua dengan Fazilidin Khalid masuk menggantikan Rudie Ramli yang turut mengalami kecederaan. Sharbinee terus menjadi penghalang buat Selangor apabila dengan cemerlang menghadang rembatan beberapa hantaran dari Safee , Hardi dan Amirul Hadi.


Dan sepakan penalti dari Safiq Rahim pada minit ke-74, terus membuahkan kejayaan dan RM500,000.00 menjadi milik Selangor Darul Ehsan. Rentak kejuaraan Red Giants sehebat rentak permainan mereka yang tidak menghampakan 15,000 peminat setia yang memenuhi Stadium Shah Alam pada 31 Julai 2010, sabtu lalu. Walaupun masih ada baki 1 perlawanan namun Selangor telah di nobatkan sebagai Juara.


Selangor bakal menamatkan saingan Liga Super musim ini bertemu Kedah di Stadium Darul Aman, Alor Setar hari ini, 03 Ogos 2010.
Kelantan kini berada di tangga kedua dengan 58 mata, tidak mampu memintas Juara bertahan, Selangor, yang sudah pun mengutip 63 mata.

Sejurus perlawanan, trofi Liga Super telah disampaikan oleh Timbalan Presiden FAS, Datuk Mokhtar Ahmad kepada ketua pasukan, Amri Yahyah.

p/s : kecemerlangan....kecemerlangan.....kecemerlangan...jadi kenyataan....!! (berakhir juga badi terengganu yea ?? terbalas 4-0 perlawanan di awal musim...hehe...)

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

4 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

malas nak komen ni musim baju merah kuning tak percaya tanya spin

mira_nas said...

huhu... den tak minat bole.. tgk sapo menang je la.. =)

Azian Elias said...

minat bola ghopernya..teman idak lah pulak

sarina izryn said...

huhu...mengisi masa lapang...release tensen pun ada jugak..heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sahabat2 Setia

izryn's blog Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blogger Template is Designed by Lasantha.