Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Thursday, August 5, 2010

Mr Vee Ku Sayang


Selesai melihat kemuncak Imam Muda 2010, aku terus mendapatkan Mr Vee. Dia setia. Tetap menantiku walau dalam ape jua keadaan. Aku pun macam dia, juga setia. Membelainya setiap masa. Aku akan pastikan Mr Vee ku selalu bersih dari sebarang habuk. Bila dah switch on, Mr Avast akan sentiasa bagitahu aku yang virus dah updated, automatik. Tak mungkin Mr Vee di serang virus.

Kini, sudah berhari2 hari tanpa Mr Vee, sunyi rasanya. Adakala dialah penghubung aku dengan sahabat2 blogger mahupun sahabat2 lain. Sesekali tempat aku berchatting. Kadang2 dengan Mr Vee aku update facebook. Eheh ! malam tu aku baru nak belajar Farmville, Cafe World dan Treasure Island. Ms Anne dah berjaya perdaya aku. Aku laju jer accept. Ms Anne kata...yeahhh !! Mesti dia meloncat kegirangan. Aku boleh bayangkan. Dasat betul penangan Ms Anne. Tapi aku tak sempat belajar abis. Apa dah jadi dengan Mr Vee? Aku tertanya2 sendirian. Risau.

Tapi yang sedihnya, Mr Vee lah yang selalu membantu aku dalam menyelesaikan tugasan assignment ku. Aku surf internet untuk cari bahan. Mr Vee juga yang tolong aku siapkan kerja2 ku yang terbengkalai. Istimewanya, Mr IT juga ada install software sistem dalam Mr Vee, untuk memudahkan aku menyiapkan kerja. Mr Vee lah yang teman aku sampai kemalam. Berembun Mr Vee kerana aku. Tapi assignment aku pun masih tergantung dan tak siap lagi. Malah assignment yang aku draft masih ada dekat desktop Mr Vee.....uwaaaa !!

Tapi...tak tahu kenapa malam tu, tiba2 Mr Vee ku tersentap. Diam. kelu dan membisu. Mengapa ? Aku menggelabah. Kalut. Ku tekan seluruh tubuh Mr Vee. Tiada tindak balas. Segera aku beri bntuan pernafasan. Ku sumbatkan wayar ke tubuhnya. Cuba ku alirkan bantuan electric. Mr Vee masih membisu. Akirnya, aku mengalah. Maka entri ku tentang Imam Muda terpksa ku tunda pada hari bekerja. Kerja2 ku yang lain juga dalam status `pending'. Aku resah lagi. Terus tak henti memikirkan tentang Mr Vee.

Terpksa lah aku menduakan Mr Vee. Memang selama ni aku mnduakan Mr Vee. Di pejabatku aku lebih selesa dengan Mr Hew. Mr Hew bukan hak hak milik persendirian dan dia payah nak ku usung kemana2. Tidak seperti Mr Vee. lagipun, aku bagi peluang Mr Vee berehat di rumah. Tapi takkan kerana itu Mr Vee merajuk? Masa yang aku luangkan bersama Mr Vee lebih lama dari Mr Hew.
Dan seminggu ini, masaku lebih banyak bersama Mr Hew. Lebih dari biasa. Tapi aku amat rindukan Mr Vee ku yang tetap di hatiku walaupun kulitnya tidak secerah Mr Hew. Fizikal, Mr Vee lebih segak.

Adapun, Mr Hew selalu tak memberi banyak masalah buat aku. Mr IT sedia membantu. Terima kasih daun keladi wahai Mr IT...heheh.....tapi....aduhhh !! aku teringat sangat kat Mr Vee.
Tak tahu macamana keadaan Mr Vee ku itu. Aku dah pun hantar ke specialist untuk menjalani rawatan. Tak tahu apa punca derita yang di tanggung. Aku tinggalkan dia dalam keadaan koma. Sedih aku tengok dia. Aku harap segala data2 dalam Mr Vee selamat dan tak perlu nak format semula. Hatta, sehingga saat ini aku tak dengar khabar tentang Mr Vee. Harap2 Mr Vee tidak mengalami sebarang masalah besar.

p/s : buat sahabat2 blogger...maaf ye kerana tak boleh nak blogwalking cam selalu..agak terbatas...selagi Mr Vee dalam wad. Huh ! berkali2 juga hubbyku menyindirku dan berkata..."stevie wonder dah tak buat show setiap malam ker?" hehe....hurm !! cepatlah sihat Mr Vee ku.....sayangg !!

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

4 comments:

azlina aziz said...

Ololo sian kat Izryn. Patut lah sunyi je beberapa hari ni. Hope Mr. Vee (uh, comel la nama tu) sihat seperti sedia kala. If tak, bersediakah Izryn cari pengganti?

sarina izryn said...

hehe...Mr Vee secomel dan segagah dirinya...cewahh !! nak cari pengganti? uhuk..uhuk..kasihan Mr Vee....

suhaisweet said...

Nice one!, friend..visit my latest too..goin' to touch ur heart, hopefully ;D

sarina izryn said...

thanx suhaisweet...sudi bertandang ke laman blog picisan izryn ini...salam persahabatan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sahabat2 Setia

izryn's blog Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blogger Template is Designed by Lasantha.