Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Sunday, July 4, 2010

Buta Hati dan Buta Mata


Pagi itu cerah dan indah sekali. Tapi tidak bagi si gadis cantik yang buta, dunia terasa gelap dan membosankan.

Kerana kebutaannya, gadis cantik ini sangat membenci semua orang. Semuanya dibenci.Tetapi ada seseorang yang yang amat dia cintai dan disayangi iaitu kekasihnya.


Ini adalah kerana kekasihnya ini selalu setia dimanapun gadis buta ini berada. Dan kekasihnya selalu berjanji bahawa akan menikahinya setelah gadis buta ini bisa melihat dunia.

"Sayangku, saya akan setia dan menikahimu begitu kamu bisa melihat dunia..."

Hari titik balik itu segera terjadi, suatu hari seseorang telah rela memberikan 2 matanya untuk didermakan kepada gadis buta ini, dan akhirnya sempurnalah kecantikannya. Luar biasa. Indah dilihatnya dunia ini. Indah sekali.

Segera gadis buta yang sudah berubah cantik jelita ini menemui kekasihnya. Tetapi apa yang terjadi? Si gadis buta itu melihat bahawa kekasihnya adalah pemuda yang buta matanya juga.

Pemuda itu berkata, "Sayangggg sesuai janjiku ... mari kita menikah!!" Serta merta kecantikan gadis itu berubah menjadi keangkuhan. Dia menolak ajakan menikah dari kekasihnya itu.


Dan akhirnya pemuda tampan yang buta itupun pergi dengan menitikkan air mata sambil meninggalkan sepucuk surat kepada gadis itu untuk memberitahu dalam suratnya bahawa - walaupun ditolak untuk menikahinya, dia tidak pernah menyesal memberikan kedua matanya untuk kekasihnya.

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

1 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sahabat2 Setia

izryn's blog Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blogger Template is Designed by Lasantha.