Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Sunday, July 11, 2010

Kenapa Private Yer ??


Tiba2 dapat pesanan dari S. S kata, dia cukup marah bila buka blog izryn, blog view hnya untuk author (private) sahaja. Lebih kurang camtulah ayat dia. Eheh ! siapa gerangan S tu pulak? Jangan fikir bukan2 tawu. S adalah untuk sahabat. Sahabat blogger atau mgkn salah seorang pengunjung/tetamu yang menambahkan jumlah rating dalam blog aku. Terimakasih sahabat. Uhuk..uhuk...mula lah tu nak buat cerita sedey...maknanya kehadiranku dalam dunia blogging ini walaupun dalam tempoh baru 2,3 bulan ini, telahpun di terima oleh semua. Alhamdulillah. Oleh kerana keprihatinannya, makin bersemangatlah aku untuk meneruskan pencarian template yang betul2 berkenan di hati. Gugel pun mnjadi mangsa aku yg seterusnya.

Dalam keadaan aku yang terkalut2 mencari template yang bersesuaian, sahabat baik hadir menawarkan diri. Dia memang terbaik. Datang ketika aku memerlukan. Selalu macam tu. Terharu dengan keihklasannya. Ini entah kali yang ke berapa blog aku bertukar wajah. Apabila gagal menemui template yang memenuhi kehendak naluri, aku terus klik kat permissions. Maka seharian juga blog aku sunyi tnpa sebarang pengunjung. Bak kata sahabatku, cepat unlock tawu, nanti nuffang murka. Huh ! bnyak sungguh pesanan dari penaja. Tenkiu yerk....dengan info yang begitu berharga sekali.

Bak kata orang cerdik pandai, bukan mudah untuk mencipta sebuah kejayaan tnpa usaha dan kekuatan. Ketekunan dan ketelitian juga. Minat dan tumpuan juga perlu ada. Malah tawakkal dan doa kepada Allah sudah semestinya. Untuk mempertahankannya juga perlukan perngorbanan dan daya tahan yang tinggi. Tapi untuk meruntuhkannya pula tak perlu mengira masa. Semuanya dengan sekelip mata. Punah. Dan kalau betul2 berusaha utk mndapatkannya semula, pasti perlu jalan yang lebih daya usaha malah berusaha untuk memperbaikinya dengan lebih sempurna. Hehehe....itu baru konsep blog. Cuba2 lah apply dalam kehidupan seharian yer..

Tapi sahabatku seorang ni begitu memahami. Macam counter attack jer. Sebaik sahaja aku menyuarakan suara hati, terus dia hntar satu sample template. Dan aku tnpa bnyak bicara terus berkenan. Akhirnya, malam aku terus bersama blog. Biji mata keras terbuntang menyelesaikan satu2. Almaklumlah, banyak widget yang lama hilang bersama rekod2 sejarah. Aku masih terus menggaru2 kepala ku yang tidak gatal. Sesekali menggosok mata yang mula berair. Huhu....mujur ada sahabat baik yang masih setia menemani dan sedia membantu. Akhirnya, aku juga yang surrender. Terpaksa say good nite dulu sebelum sahabat beri cadangan utk masuk tidur. Anyway, aku dah view blog aku untuk tatapan umum. Harap2 semua terima seadanya. Walaupun masih dalam keadaan kurang sempurna dan masih ada sedikit yg perlu diperbaiki sekurang2nya aku dah boleh post beberapa entri utk sahabat2 semua. Terima kasih semua kerana selalu singgah.

p/s : Bila nak jumpa Eja ni yer...nk kena belnja cabonara faveret ija tuh nampaknye...heheheh

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

2 comments:

e_ja said...

huhuhu..cam terharu berair2 mata baca entry ni na..hehehe..

ilmu bukan utk kita bolot sndiri na..apa yg ada sikit2 tu lah kita kongsi bersama..sdgkan tawa dan duka pun kita kongsi sama2 jgk kan na..ini kan pulak ilmu ciput di dada..:-)

tahniah jgk utk ina yg mmg rajin berusaha..sbbtu dlm tempoh sebulan dua je dh byk ilmu blogging yg ina kuasai..hidup blogging na!!

sarina izryn said...

cecewahh...malunya bile di puji camnih..rasa nak terbang ke segamat pulak...heheh..apepun thanx for everything...huh ! dalam kesibukan dgn keje buleh sempat masukkan entri ni ina...cane idea buleh datang yer??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sahabat2 Setia

izryn's blog Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blogger Template is Designed by Lasantha.