Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum

Friday, June 4, 2010

Apa itu Cinta ??



Anda sedang bercinta? Bagaimana percintaan anda? Bahagiaka anda, berdukakah anda? dimanakah kekasih anda? Sihatkah dia? Anda berdua saling merindu? kata orang cinta itu mengasyikkan, namun ada juga berkata cinta itu menyakitkan.. benarkah? sebenarnya itu terpulang kepada seseorang itu, dan keadaan mereka? dalam bercinta pasti ada suka dan duka, bergaduh ckit2, merajuk..klu xda, bukan cintalah kan?

Cinta andai digenggam terlalu kuat ia akan mati, jika digenggam terlalu longgar ia akan lari, oleh itu, genggamlah ia sedang2 saja tidak kuat dan tidak longgar, agar cinta sentiasa selesa dan bahagia bersama anda.
Andai kita boleh memilih siapa untuk dicintai, adakah anda tetap akan memilih dia yang sedang anda cintai, dia yang bertakhta di hati anda?
Jika dia yang pertama bagi kamu, dan yang terakhir bagi kamu, bersyukurlah kamu kerana tidak mengalami derita cinta, menanggisi diri atau melukakan hati seseorang.
Cinta yang hadir tepat pada waktunya dan pada orangnya, maka cinta itu akan menjadi yang terindah dan terbaik, kerana kamu dan dia bersedia untuk bercinta dan tidak mustahil untuk pergi jauh, menjadikan perkahwinan titik ikatan kamu berdua.
Jika anda mempunyai rasa cinta pada seseorang, namun tidak mampu untuk luahkan, jangan bersedih sekurang2nya kamu punya rasa cinta untuk disimpan.
Andai anda dikhianati cinta, jangan menyalahkan cinta, namun bangkitlah untuk mencari cinta yang lebih tulus dan ikhlas.
Andai dia yang pertama melukakan hati anda, maafkan dan lupakan ia, belajarlah agar dia yang terakhir sentiasa dihargai dan disayangi.
Kata2 cinta mudahkah dituturkan? mungkin bukan untuk semua orang hanya untuk dia yang anda sayangi.
Andai cinta anda baik2 saja, jangan mudah leka, jagailah ia setulus hati, dan kuatkan hati agar dapat mengharungi dugaan yang bakal menimpa.
Berdoalah agar hubungan anda berpanjangan dan diberkati, atau anda diberikan cinta sejati dunia dan akhirat.
Cinta mengajar kita erti sebenar kehidupan, bagaimana bertolak ansur dan saling menyayangi.
Cinta memerlukan pengorbanan untuk memastikan cinta sentiasa mekar dan berseri, seperti menanam sepohon kayu, kita menyemai, membaja, menyiram, menjaga sehingga ia menjadi sepohon kayu yang kuat dan utuh, tahan dari sebarang dugaan, hujan, panas, sejuk dan ribut.
Cinta bukan untuk dijaja, atau dimegah2kan dengan memiliki 2,3 cinta, tapi cinta adalah untuk disimpan dihati, diberi hanya pada mereka yang satu, yang berjaya memiliki cinta anda.
Cinta bukan untuk dijual beli, diukur dengan wang ringgit, paras rupa. cinta terpaut pada wajah yang menyejukkan, hati yang tulus, pegangan agama yang utuh, perwatakan yang elok dan cinta yang hadir untuk dirinya.
Anda akan menanggis kerana cinta, sama ada menanggis kerana terluka ataupun menanggis kerana terharu dengan apa yang si dia lakukan untuk anda, kerana kebahagiaan atau kerinduan yang tebersit di hati anda untuk dia.

Itulah cinta..dan inilah cinta..

Doa Bercinta..
Bagi sesiapa yang bercinta, baru bercinta atau ingin bercinta..

Ya Allah Ya Tuhan kami, Seandainya telah kau catatkan dia milikku, tercipta buatku, dekatkanlah dia padaku, satukanlah hatinya dengan hatiku, titipkanlah kemesraan di antara kami, agar kebahagiaan itu adalah abadi, dan Tuhanku yang Maha Pengasih sepertimana yang Engkau kehendaki.

Ya Allah..jika aku jatuh cinta..cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.. Ya Muhaimin..jika aku jatuh cinta..izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku ke dalam jurang cinta nafsu.. Ya Rabbana..jika aku jatuh hati..jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu..

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sahabat2 Setia

izryn's blog Copyright © 2010 Premium Wordpress Themes | Website Templates | Blogger Template is Designed by Lasantha.